Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/104320
Title: Современные информационно-коммуникационные средства обучения физике
Authors: Елисеева, И. М.
Белая, О. Н.
Шимбалев, А. А.
Ярошенко, А. Н.
Самуленков, В. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Информатика
Issue Date: 2014
Publisher: Минск, БГУ
Abstract: Процесс сообщения готовых знаний и их экспериментальная проверка в традиционной методике обучения физике заменяются экспериментально-исследовательской деятельностью, обеспечивающей самостоятельное открытие учащимися закономерностей или свойств изучаемых объектов. Учитель прогнозирует результаты педагогического воздействия, предусматривая, какие знания, умения должен или может приобрести учащийся, какова целесообразность этого воздействия, обеспечивает вариативность в подаче учебного материала, используя системно-деятельностный подход к обучению. Process messages ready knowledge and their experimental verification in the traditional methods of teaching physics, but are replaced by experimental research activities, providing an independent discovery of the laws of the students or the properties of the objects under study. Teacher forecasting results of the pedagogical impact, providing what knowledge, mindtion should or can purchase a learner, a developmental impact it will have, what is the usefulness of this impact, provides best samplesness in the supply of educational material, providing system-active approach to learning.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/104320
Appears in Collections:2014. Информатизация образования - 2014: педагогические аспекты создания и функционирования виртуальной образовательной среды

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Елисеева160.pdf91,36 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.