Please use this identifier to cite or link to this item:
                
     
    https://elib.bsu.by/handle/123456789/101786| Title: | О Болонском процессе и действительных проблемах образования | 
| Authors: | Новик, Е. К. | 
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика | 
| Issue Date: | 2013 | 
| Publisher: | Минск : БГУ | 
| Citation: | Социология : научно-теоретический журнал /Белорусский государственный университет. - 2013. - № 3. - С. 83-97 | 
| Abstract: | The essence of the Bologna procedure is identified by the author as aimed at gradual liquidating of the system of education existing in the Republic of Belarus and other post-soviet countries. Analysis is given to the applied measures of optimizing the Belarusian system of education, suggested are organizational, scientific, pedagogical methods and ways of increasing quality of education in the Republic of Belarus. = В статье рассматривается сущность Болонского процесса, который, с точки зрения автора, направлен на постепенную ликвидацию действующей в Республике Беларусь и других постсоветских странах системы образования. Анализируются меры по оптимизации белорусской системы образования, предлагаются организационные, научные, педагогические методы и средства повышения качества образования в Республике Беларусь. | 
| URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/101786 | 
| ISSN: | 2071-0968 | 
| Appears in Collections: | 2013, №3 | 
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

