Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/216471
Title: «Вейбо»: новые медиа с китайским акцентом
Authors: Цзя, Фань
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2019
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Международная журналистика – 2019: евразийско-атлантическое партнерство и медиа : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 21 февр. 2019 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Б. Л. Залесский (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2019. – С. 314-317.
Abstract: На международном медиарынке все чаще появляются продукты нового поколения. В статье представлен один из самых популярных информационных инструментов современного Китая – медийная платформа Вейбо: история создания и основные характеристики. Утверждается тезис о причастности Вейбо к новым медиа, которые занимают доминирующее положение на азиатском континенте.
Abstract (in another language): New generation of information products are increasingly frequently appearing on the international media market. The article presents one of the most popular information tools of modern China – Weibo media platform: its history of creation and the main characteristics. The paper states the thesis of Weibo's involvement in the new media, which occupy a dominant position on the Asian continent.
URI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/216471
ISBN: 978-985-566-686-9
Appears in Collections:2019. Международная журналистика – 2019: евразийско-атлантическое партнерство и медиа

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
314-317.pdf327,28 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.