Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/118974
Title: | Половозрастные различия атрибуции враждебности школьниками в период среднего детства |
Other Titles: | Age and sex differences in the attribution of hostility of students during middle childhood / A. E. Grishchenkova |
Authors: | Грищенкова, А. Е. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология ЭБ БГУ::ГЕНДЕРНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ::Гендерная психология |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Философия и социальные науки. - 2015. - № 1. - С. 72-78 |
Abstract: | В статье обсуждаются половые и возрастные особенности проявления атрибуции враждебности школьника-ми после просмотра сюжетов насильственного содержания в мультфильмах. Излагаются результаты проведенного психологического эксперимента, состоящего из трех серий, среди школьников (мальчиков и девочек) в возрасте 6—12 лет. В результате проведенного исследования было установлено, что независимо от пола и возраста школьник после просмотра насилия на экране будет проявлять атрибуцию враждебности, атрибуцию намеренности и активную агрессию как модель поведения, а также стремление наказать, а не простить предполагаемого провокатора. = The article discusses the features of sex and age manifestations of hostility attribution students after watching the scenes of violent content in cartoons. We present the results of a psychological experiment, which consists of three series, including school children (boys and girls) of 6—12 years age. As a result of the study it was found that, regardless of gender and age — the child after watching violence on the screen will show hostility attribution, attribution of intentions and active aggression as a model of behavior, as well as the desire to punish, and not just the alleged provocateur. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/118974 |
ISSN: | 2218-1385 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Гендер и психологические науки 2015, №1 Статьи факультета философии и социальных наук |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.