Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/8189
Title: | Конструктивистский подход к обучению |
Authors: | фон Глазерсфельд, Э. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Философия и социальные науки: Научный журнал. – 2009. - № 3. – С. 52-60. |
Abstract: | The author criticizes traditional educational practice, based on the principles of behavioral psychology. The basic ideas of the constructivist theory of knowledge and some suggestions for the teaching, based on another conception of knowledge, than in the traditional education are presented. = Автором критикуется традиционная образовательная практика, построенная на принципах бихевиористской психологии. В статье изложены основные идеи конструктивистской теории знания и даны некоторые предложения для обучения, связанные с иным представлением о знании, нежели в традиционном образовании |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/8189 |
ISSN: | 2218-1385 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2009, №3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
pages from ph&ss_2009-3. 52-60pdf.pdf | 123,87 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.