Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/8031
Title: | Образование как социальный институт: теоретико-методологические проблемы изучения |
Authors: | Вороненко, А. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Философия и социальные науки: Научный журнал. – 2010. - № 2. – С. 61-66. |
Abstract: | The article is devoted to the analysis of the basic approaches to studying of the category „education“, theoretical and methodological issues of sociology of education. The author describes the subject of sociology of education, the role and meaning of education in contemporary society. The author characterizes the modern positions of the sociology of education in Belarus. Education as а social institute: theoretical and methodological problems of studying. = В статье анализируются основные подходы к трактовке категории «образование», теоретико-методологические проблемы социологии образования. Рассматривается предмет социологии образования, роль и значение образования в современном обществе. Характеризуется современное состояние социологии образования в Республике Беларусь. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/8031 |
ISSN: | 2218-1385 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2010, №2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
pages from ph&ss_2010-2. 61-66pdf.pdf | 91,51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.