Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/5611
Title: | Теоретические основы исследования развития развивающегося обучения русскому языку |
Authors: | Литвинко, Ф. М. Рогач, О. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | Aug-2009 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Веснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Серыя 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - 2009. - N 2. - С. 114-118. |
Abstract: | In the article theoretical bases of research of the Russian language developing training are presented: its purpose, historic- diagnostic, theoretic-modeling and practical group of the problems providing its achievement are formulated; object and a subject of research. The basic theoretical positions are given, taking into account general scientific, psychological, pedagogical and linguistic know- ledge on which the research is based. Special principles and conditions of the organisation of the Russian language training, criteria of the selection of the language material for development of intellectual-informative sphere of the person trained are defined. = Представлены теоретические основы исследования развивающего обучения русскому языку: сформулированы его цель, историко-диагностическая, теоретико-моделирующая и практическая группы задач, обеспечивающих ее достижение; объект и предмет исследования. Даны основные теоретические положения с учетом общенаучных, психолого-педагогических и лингвистических знаний, на которых базируется исследование. Определены специальные принципы и условия организации обучения русскому языку, критерии отбора языкового материала для развития интеллектуально-познавательной сферы личности обучающегося. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/5611 |
ISSN: | 0372-5375 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2009, №2 (жнівень) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
27 ЛИТВИНКО.pdf | 291,77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.