Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/5514
Title: | Революционные события начала XX в. и деятельность профессиональной школы Беларуси |
Authors: | Новик, Н. Е. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. исторические науки |
Issue Date: | Jul-2009 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Веснiк Беларускага дзяржаўнага ўнiверсiтэта. Сер. 3, Гiсторыя. Фiласофiя. Палiталогiя. Сацыялогiя. Эканомiка. Права. - 2009. - N 2. - C. 14-19. |
Abstract: | he article investigates the influence of revolutionary events of the XXth century on the Government policy in the field of vocational education, as well as on the structure and content of training and educational process and social activity of teachers and students of Belarusian vocational schools. The trends in the development of students’ revolutionary movement are surveyed, the emphasis is made on the forms of their protest and the attitude of the educational establishments’ administration to the students’ unrest is also examined. The comparative analysis of the changes is carried out in the sphere of vocational education as a result of the 1905–1907 Revolution and February Revolution of 1917. = Исследуется влияние революционных событий начала XX в. на политику правительства в области профессионального образования, структуру и содержание учебно-воспитательного процесса, общественную активность преподавателей и учащихся профессиональных школ Беларуси. Прослеживаются тенденции развития революционного движения учащихся, акцентируется внимание на формах их протеста и отношения к ним руководства учебных заведений. Проводится сравнительный анализ изменений в сфере профессионального образования в результате революции 1905–1907 гг. и февральской революции 1917 г. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/5514 |
ISSN: | 0321-0359 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2009, №2 (ліпень) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
04 НОВИК.pdf | 283,64 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.