Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/50800
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Буряк, А. Ю. | - |
dc.contributor.author | Беглик, В. В. | - |
dc.date.accessioned | 2013-11-05T07:48:40Z | - |
dc.date.available | 2013-11-05T07:48:40Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | Сборник научных работ студентов Республики Беларусь "НИРС 2011". - Минск, 2012. - С. 501 | ru |
dc.identifier.uri | http://elib.bsu.by/handle/123456789/50800 | - |
dc.description.abstract | Genre of monoopera was relatively short way in its evolution, but it developed its patterns and features. Written after Gogol's story, monoopera «Zapiski symasshedshego», created by Yu. Butsko (1963), represent unique in their individuality works, describing "many faces" of Gogol's hero in the language of music. Novel features of the genre fully reflected in the composition of the present monoopera. The principle of monologue that goes on the specifics of the literary source material, dictated the continued development of musical material and is fully displayed in the «Zapiski symasshedshego» at all levels of composition. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | Минск : Изд.центр БГУ | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Искусство. Искусствоведение | ru |
dc.title | Моноопера. Ю. Буцко «записки сумасшедшего»: особенности формообразования и драматургии | ru |
dc.type | Article | ru |
Располагается в коллекциях: | Сборник научных работ студентов Республики Беларусь "НИРС 2011" |
Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.