Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/38221
Title: | Одаренный ученик: оценка результативности психопросвещения педагогов различных специализаций |
Authors: | Былинская, Н. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Республиканский центр проблем человека |
Citation: | Психологический журнал : ежеквартальное научно-практическое издание / учр.: Республиканский центр проблем человека. - 2011. - № 3-4(29-30). - С. 55-59. |
Abstract: | In article results of experimental studying of influence of explicit knowledge of children’s endowments on structure and the maintenance implicit theories of the person of the presented schoolboy at teachers are presented. The estimation of changes of representations about the presented schoolboys at teachers initial and high school was carried out by means of a method of semantic differential. It is established, what even after a short purposeful lecture course implicit theories of the person of the given category of pupils at teachers of various specialisations become more difficult, differentiated on structure and positive under the maintenance. = В статье представлены результаты экспериментального изучения влияния эксплицитных знаний о детской одаренности на структуру и содержание имлицитных теорий личности одаренного школьника у педагогов. Оценка изменений представлений об одаренных школьниках у учителей начальной и средней школы осуществлялась посредством метода семантического дифференциала. Установлено, что даже после краткого целенаправленного лекционного курса имплицитные теории личности данной категории учеников у педагогов различных специализаций становятся более сложными, дифференцированными по структуре и позитивными по содержанию. |
URI: | http://elib.bsu.by/handle/123456789/38221 |
Appears in Collections: | 2011, № 3-4(29-30) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.