Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/339254
Title: Становление белорусской школы исследованний национальных интересов
Other Titles: Formation of the Belarusian school of national interest studies / A. Shust
Authors: Шуст, А. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Политика и политические науки
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Дипломатия Беларуси в условиях новых вызовов = Belarusian Diplomacy amid Emerging Challenges : материалы ІІІ Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 20 марта 2025 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Достанко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 41-44.
Abstract: Статья посвящена обзору процесса складывания отечественной международно-политической интеллектуальной традиции изучения проблематики национальных интересов, выделению основных этапов этого процесса и переосмыслению белорусским учеными традиционных подходов в последние годы. Отмечены особенности формирования национальной школы в малых и средних государствах, объективные ограничения и перспективы развития
Abstract (in another language): The article is intended to review the process of formation of the domestic international political intellectual tradition of studying the problems of national interests, highlighting the main stages of this process and rethinking traditional approaches by Belarusian scientists in recent years. The features of the formation of a national school in small and medium-sized states, objective limitations and development prospects are noted
Description: Раздел II. Приоритеты внешней политики Республики Беларусь: история и современность
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/339254
ISBN: 978-985-881-832-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025. Дипломатия Беларуси в условиях новых вызовов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
41-44.pdf192,41 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.