Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/338347| Заглавие документа: | Epistemological Risk of Integrating Artificial Intelligence into Legal Education |
| Авторы: | Laputko, Kseniya |
| Тема: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Государство и право. Юридические науки |
| Дата публикации: | 2025 |
| Библиографическое описание источника: | Education and Practice in the Context of Modern Science. Proceedings of the International Science Conference. Part 1 : Delhi, India, July 16, 2025. - P. 36-39. |
| Аннотация: | This article explores the epistemological risk associated with integrating artificial intelligence into legal education. As AI tools become increasingly embedded in academic environments, concerns emerge about how these technologies influence the ways legal knowledge is accessed, interpreted, and produced. The article examines the dominance of specific worldviews embedded in AI systems, which may privilege certain legal traditions over others, thereby narrowing students’ exposure to the pluralism of global legal thought. The article argues that without deliberate safeguards and pedagogical rethinking, AI risks reshaping the epistemic foundations of legal education in ways that undermine both its academic integrity and its societal role in upholding justice and diversity. |
| URI документа: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/338347 |
| DOI документа: | 10.34660/INF.2025.50.38.115 |
| Лицензия: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Располагается в коллекциях: | Статьи кафедры государственного управления |
Полный текст документа:
| Файл | Описание | Размер | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Education and Practice - July 16 - Part 1 (1).pdf | 398,85 kB | Adobe PDF | Открыть |
Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.

