Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/337238
Title: Методический потенциал искусственного интеллекта на занятиях по иностранному языку
Other Titles: The methodological potential of artificial intelligence in foreign language lessons / M. V. Orlova, I. M. Kachan
Authors: Орлова, М. В.
Качан, И. М.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Кибернетика
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Сахаровские чтения – 2025: экологические проблемы XXI века = Sakharov readings – 2025: environmental problems of the XXI century : материалы 25-й Междунар. науч. конф., 22–23 мая 2025 г., Респ. Беларусь, Минск. В 2 ч. Ч. 2 / Белорус. гос. ун-т ; Междунар. гос. экол. ин-т им. А. Д. Сахарова Белорус. гос. ун-та ; редкол.: А. Н. Батян (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 435-439.
Abstract: В статье рассматривается методический потенциал использования искусственного интеллекта в процессе обучения иностранным языкам. Приводятся преимущества и вызовы, которые могут возникнуть при интеграции технологий ИИ в преподавание иностранных языков
Abstract (in another language): The article discusses the methodological potential of using artificial intelligence in the process of foreign language learning. It presents the advantages and challenges that may arise when integrating AI technologies into foreign language teaching
Description: Круглый стол 2. «Актуальные вопросы подготовки специалистов экологического профиля к профессиональной и межкультурной коммуникации»
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/337238
ISBN: 978-985-881-780-0
978-985-881-782-4 (ч. 2)
DOI: 10.46646/SAKH-2025-2-435-439
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025. Сахаровские чтения – 2025: экологические проблемы XXI века

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
435-439.pdf479,12 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.