Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/336601
Title: Профилактика межличностной зависимости у студентов
Other Titles: Prevention of interpersonal dependence among students / K. I. Tsukhai, T. V. Lisitsin
Authors: Цюхай, Е. И.
Лисицин, Т. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Инновационные социально-психологические и социально-реабилитационные технологии: от теории к практике : материалы III Междунар. науч.-практ. фестиваля, 21 марта 2025 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. Н. Красовская (гл. ред.), Т. В. Тратинко. – Минск : БГУ, 2025. – С. 387-391.
Abstract: В статье рассматривается место межличностной зависимости среди других деструктивных форм поведения студенческой молодежи. Неудовлетворенность состоянием социальных контактов провоцирует попытки самоутверждения в межличностном общении с нарушением личных границ партнеров, что в перспективе не приводит к построению гармоничных отношений. Предложенные рекомендации нацелены на работу с причинами межличностной зависимости
Abstract (in another language): The article examines the place of interpersonal dependence among other destructive forms of student behavior. Dissatisfaction with the state of social contacts provokes attempts at self-affirmation in interpersonal communication with violation of personal boundaries of partners. In the long run, this does not lead to building harmonious relationships. The proposed recommendations are aimed at dealing with the causes of interpersonal dependence
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/336601
ISBN: 978-985-881-778-7
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025. Инновационные социально-психологические и социально-реабилитационные технологии: от теории к практике

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
387-391.pdf340,92 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.