Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/336599
Title: Арт-терапевтические техники в формировании позитивной «Я-концепции» подростков
Other Titles: Art therapy techniques in forming a positive «self-concept» in adolescents / K. N. Khrapunova
Authors: Храпунова, К. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Инновационные социально-психологические и социально-реабилитационные технологии: от теории к практике : материалы III Междунар. науч.-практ. фестиваля, 21 марта 2025 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. Н. Красовская (гл. ред.), Т. В. Тратинко. – Минск : БГУ, 2025. – С. 371-378.
Abstract: В статье проанализировано формирование «Я-концепции» в подростковом возрасте. Представлены результаты исследования когнитивного и поведенческого компонентов я концепции подростков до проведения арт-терапевтических техник с участниками образовательного процесса и после. Сделаны выводы об эффективности применения арт-терапевтических техник в формировании позитивной «Я-концепции» подростков
Abstract (in another language): The article analyzes the formation of the «Self-concept» in adolescence. The article presents the results of a study of the cognitive and behavioral components of the self-concept of adolescents before and after art therapy techniques with participants in the educational process. Conclusions are made about the effectiveness of art therapy techniques in forming a positive self-concept in adolescents
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/336599
ISBN: 978-985-881-778-7
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025. Инновационные социально-психологические и социально-реабилитационные технологии: от теории к практике

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
371-378.pdf348,27 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.