Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/336594| Title: | Взаимосвязь эмоционального интеллекта и перфекционизма, перфекционистской самопрезентации у студентов-психологов |
| Other Titles: | Research on the interconnection between emotional intelligence and perfectionism, perfectionist self-presentation among psychology students / T. E. Cherches, K. E. Timofeeva |
| Authors: | Черчес, Т. Е. Тимофеева, К. Е. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Минск : БГУ |
| Citation: | Инновационные социально-психологические и социально-реабилитационные технологии: от теории к практике : материалы III Междунар. науч.-практ. фестиваля, 21 марта 2025 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. Н. Красовская (гл. ред.), Т. В. Тратинко. – Минск : БГУ, 2025. – С. 338-344. |
| Abstract: | В статье исследуется взаимосвязь между эмоциональным интеллектом и перфекционизмом, а также между эмоциональным интеллектом и перфекционистской самопрезентацией у студентов-психологов. Обосновывается необходимость развития эмоциональных компетенций в образовательной среде для повышения учебной мотивации и создания благоприятной психологической атмосферы |
| Abstract (in another language): | The article investigates the relationship between emotional intelligence and perfectionism, as well as between emotional intelligence and perfectionist self-presentation in psychology students. The necessity of developing emotional competencies in the educational environment to increase learning motivation and create a favorable psychological atmosphere is substantiated |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/336594 |
| ISBN: | 978-985-881-778-7 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | 2025. Инновационные социально-психологические и социально-реабилитационные технологии: от теории к практике |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 338-344.pdf | 341,27 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

