Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335969
Title: Омниканальный маркетинг на рынке стриминговой кинопродукции: зарубежный опыт
Other Titles: Omnichannel marketing in the streaming film products market: foreign experience / P. Liazhanskaya
Authors: Лежанская, П. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Инновации. Экономика : сб. науч. ст. Вып. 11 / Институт бизнеса БГУ; редкол.: М. Л. Зеленкевич (председатель) [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2025. – С. 142-148.
Abstract: Статья посвящена анализу зарубежного опыта омниканального маркетинга в сфере стриминговой кинопродукции и возможностям его адаптации для развития национальной политики кинопроизводства. Представлены основные форматы кинопродукции для стриминговых сервисов. Особое внимание уделено зрительским предпочтениям, которые определяют контентные инвестиции стриминговых сервисов и выбор каналов продвижения. Исследуется влияние искусственного интеллекта и персонализации на пользовательский опыт и вовлеченность аудитории. Применение омниканального маркетинга и интегрированных каналов продвижения, таких как социальные сети, офлайн-мероприятия, геймификация и др., позволяет платформам укреплять взаимодействие со зрителями и повышать эффективность маркетинга. Рассмотрен опыт современных ведущих стриминговых сервисов на примере продвижения их продукции.
Abstract (in another language): This article explores the advancements in omnichannel marketing within the realm of streaming media and examines its potential for shaping national film production policy. It delves into the diverse content formats offered by streaming platforms and highlights the pivotal role of audience preferences in influencing investment decisions and distribution channels. The study investigates the impact of artificial intelligence and personalization on user engagement, shedding light on how tailored recommendations enhance viewer retention. By leveraging integrated marketing approaches – spanning social media, offline events, gamification, and more – streaming services foster stronger audience connections and optimize promotional efforts. The article analyzes the marketing approaches of leading streaming platforms, illustrating how they drive content visibility and audience growth in an increasingly competitive digital landscape.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/335969
ISSN: 2523­-4714
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025. Бизнес. Инновации. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Omnichannel25_p142-148.pdf727,18 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.