Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/334595
Title: Формирование учебно-познавательной компетенции выпускников школы средствами электронных образовательных ресурсов
Other Titles: Formation of educational and cognitive competence of school graduates through the use of electronic educational resources / N. M. Narkevich
Authors: Наркевич, Н. М.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Цифровая трансформация – шаг в будущее : материалы V Междунар. науч.-практ. конф. молодых ученых, Минск, 2 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: И. А. Карачун (гл. ред.), А. А. Королёва, Б. Н. Паньшин. – Минск : БГУ, 2024. – С. 87-90.
Abstract: В статье рассмотрена проблема формирования учебно-познавательной компетенции выпускников школы как неотъемлемый элемент для дальнейшего развития профессиональной компетенции, конкурентоспособности и способности к непрерывному образованию. Автор видит решение данной проблемы в применении прогрессивных цифровых технологий и электронных образовательных ресурсов в условиях трансформации современного образования для формирования навыков активной самостоятельной работы и ученической автономности
Abstract (in another language): The article addresses the issue of forming educational and cognitive competence in school graduates as an essential element for the further development of professional competence, competitiveness, and the ability for lifelong learning. The author sees the solution to this issue in the use of advanced digital technologies and electronic educational resources within the transformation of modern education, aimed at developing skills for active independent work and student autonomy
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/334595
ISBN: 978-985-881-704-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Цифровая трансформация – шаг в будущее

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
87-90.pdf214,94 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.