Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/333041
Title: Оценка конкурентоспособности на рынке электроэнергии Республики Беларусь
Other Titles: Assessment of competitiveness in the electricity market of the Republic of Belarus / E. I. Vasenkova, А. А. Koroleva
Authors: Васенкова, Е. И.
Королева, А. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
ЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Энергетика
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Тенденции экономического развития в XXI веке : материалы VІІ Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 28 февр. 2025 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: А. А. Королёва (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 161-165.
Abstract: В работе проведена оценка конкурентоспособности на рынке электроэнергии Республики Беларусь с использованием различных показателей. Проведен анализ деятельности основного игрока на рынке электроэнергии ГПО «Белэнерго» и cформулированы предложения по повышению эффективности и устойчивости деятельности компании в условиях изменяющегося рынка электроэнергии и растущей конкуренции
Abstract (in another language): The paper assesses the competitiveness in the electricity market of the Republic of Belarus using various indicators. The activities of Belenergo, a major player in the electricity market, has been carried out and proposals have been formulated to improve the efficiency and sustainability of the company's operations in the changing electricity market and growing competition
Description: Раздел 2. Моделирование и анализ данных в экономике
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/333041
ISBN: 978-985-881-779-4
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025. Тенденции экономического развития в XXI веке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
161-165.pdf235,25 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.