Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/332767
Title: Прафарыентацыйная дзейнасць факультэта журналістыкі БДУ як эфектыўны рэсурс медыяадукацыі
Authors: Басава, Г. І.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. – 2025. – № 1. – С.11-15.
Abstract: Прафесійнае самавызначэнне – адзін з самых важных этапаў у жыцці чалавека. І на гэтым этапе вялікае значэнне мае скаардынаванае ўзаемадзеянне дзяржаўных устаноў адукацыі, дзяржавы ў цэлым, моладзі, бацькоў. Адным з суб’ектаў прафарыентацыйнай дзейнасці выступае ўстанова вышэйшай адукацыі, яе факультэты. Факультэт журна­ліс­тыкі БДУ праводзіць прафарыентацыйную работу з навучэнцамі школ, гімназій, ліцэяў і выкарыстоўвае эфектыўныя метады і прыёмы працы з абітурыентамі, накіраваныя на выяўленне творчых якасцей асобы, замацаванне ў навучэнцаў асэнсаванага і матываванага выбару прафесіі журналіста.
Abstract (in another language): Professional self-determination is one of the most important stages in a person’s life. The coordinated interaction of state institutions of education, the state, youth, and parents is of great importance at this stage. One of the subjects of career guidance activity is the institution of higher education and its faculties. The Faculty of Journalism of BSU conducts career guidance work with students of schools, gymnasiums, lyceums and uses effective methods and techniques of working with applicants, aimed at revealing the creative qualities of a person, establishing in students a meaningful and motivated choice of the profession of a journalist.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/332767
ISSN: 2076-4383
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2025, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Басава_1_25-011-015.pdf288,9 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.