Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/330611
Title: | Эвристическое обучение как инструмент развития функциональной грамотности |
Other Titles: | Heuristic training as a tool for developing functional literacy / Shumovskaya N. A. |
Authors: | Шумовская, Н. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::География ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Педагогическая мастерская «MASTER GEO – 2024» : материалы ІV Респ. науч.-метод. семинара работников сред. и высш. школы Респ. Беларусь, Минск, 29 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. Г. Кольмакова (гл. ред.), М. М. Ермолович, О. В. Синчук. – Минск : БГУ, 2024. – С. 149-154. |
Abstract: | Рассмотрены эвристические методы обучения и их значение в развитии функциональной грамотности учащихся. Эвристическое обучение рассматривается как способ стимулирования самостоятельного поиска решений, креативного мышления и анализа информации. В статье раскрываются преимущества данного подхода для формирования навыков, необходимых для адаптации к современным требованиям обучения. Основное внимание уделяется тому, как эвристические методы способствуют повышению учебной мотивации и эффективности образования |
Abstract (in another language): | Heuristic teaching methods and their importance in the development of students' functional literacy are considered. Heuristic learning is seen as a way to stimulate independent search for solutions, creative thinking and information analysis. The article reveals the advantages of this approach for developing the skills necessary to adapt to modern learning requirements. The focus is on how heuristic methods contribute to increasing learning motivation and educational effectiveness |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/330611 |
ISBN: | 978-985-881-695-7 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Педагогическая мастерская «MASTER GEO – 2024» |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
149-154.pdf | 498,08 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.