Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/328371
Title: Изучение предложно-падежной системы в курсе русского языка как иностранного
Other Titles: Studying the prepositional case system in the course of Russian as a foreign language / N. V. Voitovich
Authors: Войтович, Н. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингводидактика : материалы Х Респ. науч.-практ. семинара, Минск, 27 окт. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. И. Лебединский (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 44-49.
Abstract: Статья посвящена вопросу обучения иностранных студентов одной из основных грамматических тем русского языка как иностранного. Рассматриваются способы представления падежной системы и отмечается преимущество концентрического способа подачи изучаемого грамматического материала. Подробно представлена система значений падежей, изучаемых на начальном этапе обучения РКИ, на элементарном и базовом уровне. Предлагаются примеры текстов, используемые при изучении предложно-падежной системы
Abstract (in another language): The article is devoted to the issue of teaching foreign students one of the main grammatical topics of Russian as a foreign language. Methods of presenting the case system are considered and the advantage of the concentric method of presenting the studied grammatical material is noted. The system of meanings of cases studied at the initial stage of teaching Russian as a foreign language, at the elementary and basic level, is presented in detail. Examples of texts used in studying the prepositional-case system are offered
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/328371
ISBN: 978-985-881-562-2
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Лингводидактика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
44-49.pdf520,89 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.