Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/328368
Title: | Основы теории актуального членения предложения на занятиях по русскому языку как иностранному со студентами нефилологического профиля |
Other Titles: | Fundamentals of the theory of actual membership in the classes Russian as a foreign language with non-philological students / L. S. Andreeva |
Authors: | Андреева, Л. С. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингводидактика : материалы Х Респ. науч.-практ. семинара, Минск, 27 окт. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: С. И. Лебединский (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 24-30. |
Abstract: | Статья посвящена исследованию проблемы практического применения в учебном процессе с иностранными студентами, изучающими русский язык в неязыковом вузе, основных положений теории актуального членения предложения. Цель данной статьи заключается в решении комплекса вопросов, связанных с выявлением скрытых возможностей использования понятия актуального членения предложения для совершенствования преподавания практических аспектов языка, а также с введением этого понятия в учебный процесс |
Abstract (in another language): | The article is devoted to the study of the problem of practical application in the educational process with foreign students studying Russian at a non-linguistic university, the main provisions of the theory of actual sentence division. The purpose of this article is to address a set of issues related to identifying hidden possibilities for using the concept of actual sentence division to improve the teaching of practical aspects of language, as well as introducing this concept into the educational process |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/328368 |
ISBN: | 978-985-881-562-2 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Лингводидактика |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.