Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/326099
Title: | Размышления Горацио Грино о форме и функции |
Other Titles: | Horatio Greenough's reflections on form and function / A.V. Lagoyko |
Authors: | Лагойко, А. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Искусство. Искусствоведение |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы X Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 26–27 окт. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьёва (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 550-557. |
Abstract: | Статья посвящена рассмотрению влияния оказанного Горацио Грино на становление идей функционализма. В статье демонстрируется историческое первенство Горацио Грино относительно Уолта Уитмена, Джона Рёскина, Ле Корбюзье и Луиса Салливана, а также анализируется сборник под названием «Форма и функция. Замечания об искусстве, дизайне и архитектуре», который был составлен из множеств эссе Горацио Грино |
Abstract (in another language): | The article is devoted to the consideration of the influence of Horatio Greenough on the formation of the ideas of functionalism. The article demonstrates the historical primacy of Horatio Greenough over Walt Whitman, John Ruskin, Le Corbusier and Louis Sullivan, and also analyzes the collection entitled «Form and Function. Remarks on Art, Design and Architecture», which was compiled from many essays by Horatio Greenough |
Description: | Раздел 8. Дизайн и дизайн-образование в поликультурном мире = Section 8. Design and design education in modern multicultural world |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/326099 |
ISBN: | 978-985-881-736-7 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
550-557.pdf | 408,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.