Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/326091
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Хведченя, Л. В. | |
dc.date.accessioned | 2025-02-18T07:19:25Z | - |
dc.date.available | 2025-02-18T07:19:25Z | - |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы X Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 26–27 окт. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьёва (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 495-501. | |
dc.identifier.isbn | 978-985-881-736-7 | |
dc.identifier.uri | https://elib.bsu.by/handle/123456789/326091 | - |
dc.description | Раздел 7. Смешанные формы обучения в условиях цифровизации языкового образования = Section 7. Mixed forms of learning in the context of digitalization of language education | |
dc.description.abstract | В статье рассматриваются вопросы создания дидактического сопровождения учебного процесса в условиях информатизации иноязычного образования. Делается вывод о перспективности использования смешанных форм обучения, а также разработке соответствующих им средств обучения в виде печатных и электронных учебно-методических комплексов. Перечисляются дидактические принципы, наиболее адекватные условиям цифрового образования | |
dc.language.iso | ru | |
dc.publisher | Минск : БГУ | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика | |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание | |
dc.title | Дидактическое сопровождение учебного процесса в условиях информатизации иноязычного образования | |
dc.title.alternative | Didactic support for the educational process in the conditions of digitalization of foreign language education / L.V. Khvedchenya | |
dc.type | conference paper | |
dc.description.alternative | The article discusses the issues of creating didactic support for the educational process in the conditions of digitalization of foreign language education. The conclusion is drawn on the perspective of mixed forms of teaching and learning, as well as on the development of corresponding teaching aids in the form of printed and electronic educational complexes. The didactic principles that are most adequate to the conditions of digital education are listed | |
Appears in Collections: | 2023. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
495-501.pdf | 400,1 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.