Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/326014
Title: The impact of the mother tongue on foreign language performance: word-order as a model
Other Titles: Роль родного языка в изучении иностранного языка: к вопросу о порядке слов / М.Х. Амур Аль-Рашди
Authors: Amur Al-Rashdi, M. H.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2025
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы X Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 26–27 окт. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьёва (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 112-115.
Abstract: The study explores the word order as part of syntactic errors that represent one of the most prominent linguistic errors while acquiring a foreign language. The results drawn from the investigation show that the word order is one of the dominant projections of the mother tongue (Arabic) interference on the foreign language (English) learners’ performance
Abstract (in another language): В статье рассматривается порядок слов в предложении с точки зрения интерференции родного языка при изучении иностранного языка. Результаты, представленные в статье, свидетельствуют о том, что неправильный порядок слов, вызванный влиянием родного языка (арабского) на иностранный язык (английский), является наиболее частой ошибкой в речи учащихся
Description: Раздел 2. Феномен социальной памяти и проблема экзистенциальной идентичности = Section 2. The phenomenon of social memory and the problem of existential identity
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/326014
ISBN: 978-985-881-736-7
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Актуальные проблемы гуманитарного образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
112-115.pdf404,68 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.