Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/326009| Title: | Концепция «свободы вероисповедания в мире» как значимый инструмент влияния США в глобальной мировой политике |
| Other Titles: | Concept of “international religious freedom” as a significant tool of USA influence in global politics / A.I. Stenko |
| Authors: | Стенько, А. И. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Политика и политические науки ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Религия. Атеизм |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Минск : БГУ |
| Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы X Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 26–27 окт. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьёва (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2025. – С. 81-85. |
| Abstract: | В настоящее время на мировой арене быстро развивается двуединый процесс «политизации религии и конфессионализации политики». В центре внимания оказываются отношения двух противоположных систем – политики и религии, а также усиление влияния отдельной станы (США) на религиозные процессы в ряде других стран |
| Abstract (in another language): | Currently, a dual process of “politicization of religion and confessionalization of politics” is rapidly developing on the world stage. The focus is on the relationship between two opposing systems – politics and religion, as well as the increasing influence of a particular country (the USA) on religious processes in a number of other countries |
| Description: | Раздел 1. Война и культура памяти в культурологических, лингвистических, исторических, литературоведческих исследованиях = Section 1. War and culture of memory in culturological, linguistic, historical, literary studies |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/326009 |
| ISBN: | 978-985-881-736-7 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | 2023. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

