Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/325681
Title: Продвижение китайской «культуры шелка» в медиапространстве: региональные практики
Other Titles: Promotion of the Chinese «silk culture» in the media space: regional practices / Chen Chenlin, Xu Menglin
Authors: Чень Ченьлин
Сюй Мэнлин
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Проблемы современного востоковедения : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 25–26 июня 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. Р. Боровой (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 211-215.
Abstract: «Культура шелка», существующая на протяжении нескольких тысяч лет в регионе города Хучжоу (на севере китайской провинции Чжэцзян), рассматривается в статье не только как уникальный культурный феномен, но и как ресурс социально-экономического развития. Особое внимание сфокусировано на роли и потенциале видеопродукции в продвижении «культуры шелка» как в самом Китае, так и в инокультурной среде
Abstract (in another language): The «silk culture», which has existed for several thousand years in the region of Huzhou city (in the north of the Chinese province of Zhejiang), is considered in the article not only as a unique cultural phenomenon but also as a resource for socio-economic development. Special attention is focused on the role and potential of video products in promoting the «silk culture» both in China itself and in a foreign cultural environment
Description: Раздел II. Культурное многообразие стран Востока
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/325681
ISBN: 978-985-881-726-8
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Проблемы современного востоковедения

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
211-215.pdf714,85 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.