Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/324992
Title: | Ритмизация лирической прозы в сборнике Дж. Тумера «Тростник» |
Other Titles: | Rhythmization of lyrical prose in J. Toomer’s «Cane» / Y. A. Afanaseva |
Authors: | Афанасьева, Ю. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Литература. Литературоведение. Устное народное творчество |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Романо-германские литературы: традиции и современность : материалы ІІІ Междунар. науч. конф., посвящ. 85-летию филол. фак. Белорус. гос. ун-та, Минск, 19–21 сент. 2024 г. / Белорус. гос ун-т ; редкол.: Н. М. Шахназарян (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 81-87. |
Abstract: | Цель данной статьи – определить особенности ритмизации лирической прозы в сборнике Дж. Тумера «Тростник» (Cane, 1923). Выявлено, что в произведении сочетаются поэтическая, прозаическая и драматическая художественные структуры, что обуславливает специфический ритм повествования. Обозначено влияние устной фольклорной традиции на авторскую поэтику. Используя аутентичную музыку, писатель акцентирует внимание на травматическом опыте афроамериканского населения начала XX в. |
Abstract (in another language): | The purpose of this article is to determine the features of the rhythmization of lyrical prose in J. Toomer’s «Cane» (1923). It is revealed that the book combines poetic, prose and dramatic artistic structures, which determines the specific rhythm of the narrative. The influence of oral folklore tradition on the author’s poetics is indicated. Using authentic music, the writer focuses on the traumatic experience of the African-American population of the early XX-th century |
Description: | II. Жанр, хронотоп, образ в англоязычной и немецкой литературах |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/324992 |
ISBN: | 978-985-881-711-4 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Романо-германские литературы: традиции и современность |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.