Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/324594
Title: Мотив безумия в прозе В. М. Гаршина и Э. А. По (на материале новелл «Красный цветок» и «Сердце-обличитель»)
Other Titles: Матыў варʼяцтва ў прозе У. М. Гаршына і Э. А. По (на матэрыяле навэл «Красный цветок» і «Сердце-обличитель») / А. І. Несцер
The motif of madness in the prose of V. M. Garshin and E. A. Poe (on the material of the tales «The Red Flower» and «The Tell-Tale Heart») / A. I. Nester
Authors: Нестер, А. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Литература. Литературоведение. Устное народное творчество
Issue Date: 2024
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Славянскія літаратуры ў кантэксце сусветнай : матэрыялы XIV Міжнар. навук.-практ. канф., прысвеч. 85-годдзю філал. фак. Беларус. дзярж. ун-та, Рэсп. Беларусь, Мінск, 26 верас. 2024 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: С. А. Важнік (гал. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2024. – С. 203-208.
Abstract: Исследуется реализация мотива безумия в творчестве В. М. Гаршина и Э. А. По в сравнительно-сопоставительном ключе. На примере новелл «Красный цветок» (1883) и «Сердце-обличитель» (1843) выявляются основные стилистические доминанты в творческом методе, художественном мире, поэтике русского и американского писателей, определяются их сходства и различия. В качестве теоретической основы системно рассматриваются работы Э. А. По «Философия творчества» (1846) и «Новеллистика Натаниела Готорна» (1847), в которых отражена концепция «единого эффекта», оценивается легитимность жанрового определения. Избранные произведения анализируются в литературоведческом и патографическом аспектах
Abstract (in another language): Даследуецца рэалізацыя матыву варʼяцтва ў творчасці У. М. Гаршына і Э. А. По ў параўнальна-супастаўляльнае ключы. На прыкладзе навэл «Красный цветок» (1883) і «Сердце-обличитель» (1843) выяўляюцца асноўныя стылістычныя дамінанты ў творчым метадзе, мастацкім свеце, паэтыцы рускага і амерыканскага пісьменнікаў, вызначаюцца іх падабенства і адрозненні. У якасці тэарэтычнай асновы сістэмна разглядаюцца працы Э. А. По «Философия творчества» (1846) і «Новеллистика Натаниела Готорна» (1847), у якіх адлюстравана канцэпцыя «адзінага эфекту», ацэньваецца легітымнасьць жанравага вызначэння. Выбраныя творы аналізуюцца ў літаратуразнаўчым і патаграфічным аспектах = The article investigates the realization of the motif of madness in the works of V. M. Garshin and E. A. Poe in a comparative manner. By the example of tales «The Red Flower» (1883) and «The Tell-Tale Heart» (1843) main stylistic dominants in the creative method, artistic universe, poetics of Russian and American writers are exposed, their similarities and differences are determined. The works of E. A. Poe «The Philosophy of Composition» (1846) and «Tale-Writing – Nathaniel Hawthorne» (1847), which reflect the concept of the “unity of effect” and assess the legitimacy of genre definition, are systematically considerd as a theoretical basis. Selected works are analyzed in literary and pathographic aspects
Description: Раздзел 3. Сусветная літаратура і аспекты кампаратывістыкі
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/324594
ISBN: 978-985-881-693-3
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Славянскія літаратуры ў кантэксце сусветнай

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
203-208.pdf540,22 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.