Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/323656
Title: Современная рекламная коммуникация как идеологический феномен
Other Titles: Modern advertising communication as an ideological phenomenon / T. V. Solodovnikova
Authors: Солодовникова, Т. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2024
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Слова ў кантэксце часу : матэрыялы 5-й Міжнар. навук.-практ. канф., Мінск, 11 сак. 2024 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: А. В. Бяляеў (гал. рэд.) [i iнш.]. – Мінск : БДУ, 2024. – С. 259-262.
Abstract: С учетом культурно-исторического и общественно-экономического онтогенеза рекламной коммуникации обосновывается ее понимание как идеологически обусловленного феномена. Потребление возводится объединенной системой медиа, шоу и рекламного бизнеса в почти религиозный культ и воспроизводит мировоззрение, акцентирующее ценности индивидуализма и практически игнорирующее традиционные национальные ценности
Abstract (in another language): Taking into account the cultural, historical and socio-economic ontogenesis of advertising communication, its understanding as an ideologically determined phenomenon is substantiated. Consumption is elevated by the combined system of media, show and advertising business into an almost religious cult and reproduces a worldview that emphasizes the values of individualism and practically ignores traditional national values
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/323656
ISBN: 978-985-881-683-4
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Слова ў кантэксце часу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
259-262.pdf297,96 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.