Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/321837
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДроздов, Д. Н.
dc.date.accessioned2024-11-15T14:47:04Z-
dc.date.available2024-11-15T14:47:04Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationЖурналістыка – 2024: стан, праблемы і перспектывы : матэрыялы 26-й Міжнар. навук.-практ. канф., прысвеч. 80-годдзю фак. журналістыкі Беларус. дзярж. ун-та, Мінск, 14–15 лістап. 2024 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: а. в. Бяляеў (гал. рэд.) [i iнш.]. – Мінск : БДУ, 2024. – С. 45-48.
dc.identifier.isbn978-985-881-676-6
dc.identifier.urihttps://elib.bsu.by/handle/123456789/321837-
dc.descriptionРаздзел І. Медыялогія як сінтэз навук
dc.description.abstractТема исследования – новые возможности и потенциальные риски, которые несет с собой использование искусственного интеллекта в работе конвергентных редакций СМИ. Проблема исследования состоит в необходимости анализа эффективности использования технологий ИИ с целью достижения устойчивого функционирования медиа. Ценность его результатов и практическое значение заключается в возможности оптимизации деятельности национальных СМИ для информационного обеспечения государственной политики и в условиях рынка массовой коммуникации
dc.language.isoru
dc.publisherМінск : БДУ
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
dc.subjectЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Кибернетика
dc.titleИскусственный интеллект в процессе производства и дистрибуции мультимедийных продуктов
dc.title.alternativeArtificial intelligence in the process of multimedia products production and distribution / D. N. Drozdov
dc.typeconference paper
dc.description.alternativeThe topic of the research is new opportunities and potential risks that the use of artificial intelligence brings with it in the work of converged media editorial offices. The research problem is the need to analyze the effectiveness of using AI technologies in order to achieve the media sustainable functioning. The value of its results and practical significance lies in the possibility of optimizing the activities of national media for information support of state policy and in the conditions of the mass communication market
Appears in Collections:2024. Журналістыка – 2024: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
45-48.pdf311,11 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.