Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/320836
Title: Роль прецедентных текстов в обучении иностранным языкам
Other Titles: The role of precedent texts in foreign language teaching / D. V. Lebedzeva
Authors: Лебедева, Диана Валерьевна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Прикладная лингвистика: наследие и современность : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 85-летию филол. фак. Белорус. гос. ун-та, Минск, 22–23 марта 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. М. Дорогокупец-Новицкая (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 405-411.
Abstract: Цель статьи – изучить потенциал использования понятия прецедентного текста в методике обучения иностранным языкам. Ценность результатов исследования: применение понятия прецедентного текста в обучении иностранным языкам поможет обогатить и конкретизировать набор рекомендованных для изучения иноязычных фразеологизмов, а также послужит критерием при отборе страноведческого материала
Abstract (in another language): Objective: to study the potential of using the concept of precedent text in the methodology of teaching foreign languages. Value of the research results: the application of the concept of precedent text in foreign language teaching will help to enrich and concretise the set of foreign language phraseological expressions recommended for studying, and will also serve as a criterion for selecting country studies material
Description: Секция V. Проблемные вопросы обучения иностранным языкам
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/320836
ISBN: 978-985-881-656-8
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Прикладная лингвистика: наследие и современность

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
405-411.pdf750,43 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.