Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/320829
Title: К вопросу об изучении видов глагола на занятиях РКИ
Other Titles: On the question of studying types of verb in Russian as a foreign language classes / N. V. Voitovich
Authors: Войтович, Наталья Владимировна
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Прикладная лингвистика: наследие и современность : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 85-летию филол. фак. Белорус. гос. ун-та, Минск, 22–23 марта 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. М. Дорогокупец-Новицкая (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 373-376.
Abstract: В статье рассматриваются вопросы, связанные с изучением видов глагола иностранными слушателями на начальном этапе обучения. Анализируются трудности, испытываемые китайскими студентами при выборе вида глагола, вызванные несоответствиями грамматики русского и родного языков. Даются рекомендации по последовательности и форме подачи нового материала и упражнений по данной грамматической теме
Abstract (in another language): The article discusses issues related to the study of verb types by foreign students at the initial stage of training. The difficulties experienced by Chinese students when choosing the type of verb, caused by inconsistencies in the grammar of Russian and their native languages, are analyzed. Recommendations are given on the sequence and form of presenting new material and exercises on this grammatical topic
Description: Секция V. Проблемные вопросы обучения иностранным языкам
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/320829
ISBN: 978-985-881-656-8
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Прикладная лингвистика: наследие и современность

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
373-376.pdf728,34 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.