Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/320495
Title: Трудности перевода современной рекламы с английского языка на русский язык
Other Titles: Difficulties of translating contemporary advertisements from English into Russian / N. O. Bulakhova, E. G. Zhuravleva
Authors: Булахова, Н. О.
Журавлёва, Е. Г.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы VІII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 19–20 марта 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. А. Куркович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 357-362.
Abstract: В данной статье описана важность рекламы, рекламных роликов и слоганов в современном мире, а также указаны главные трудности, которые возникают при их переводе с английского на русский язык с представлением примеров
Abstract (in another language): The article explains the importance of advertisement, advertising commercials and slogans in the modern world, as well as points out the main difficulties in translating it from English into Russian with some examples included
Description: Раздел 6. Первые шаги в науке = Section 6. The first steps in science
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/320495
ISBN: 978-985-881-655-1
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
357-362.pdf887,3 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.