Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/320486
Title: | Роль текстовых корпусов в современных лингвистических исследованиях |
Other Titles: | The role of text corpora in contemporary linguistic research / J. Krasowskaja |
Authors: | Красовская, Ю. Ю. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы VІII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 19–20 марта 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. А. Куркович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 313-317. |
Abstract: | В данной статье рассматривается роль текстовых корпусов в современных лингвистических исследованиях. Представлены основные методы и подходы к использованию текстовых корпусов в лингвистических исследованиях, включая анализ лексики, грамматики, семантики и дискурса. Рассматриваются преимущества и ограничения данного метода, а также примеры его успешного применения в области обучения иностранным языкам |
Abstract (in another language): | The article deals with the role of text corpora in contemporary linguistic research. It presents the main methods and approaches to using text corpora in linguistic studies, including analysis of lexicon, grammar, semantics, and discourse. The advantages and limitations of this method are discussed, along with examples of its successful application in the field of foreign language education |
Description: | Раздел 5. Актуальные направления прикладной лингвистики = Section 5. Topical issues of applied linguistics |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/320486 |
ISBN: | 978-985-881-655-1 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
313-317.pdf | 553,57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.