Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/320472
Title: | Обращение, национальный речевой этикет и теория поколений: новые нормы образовательного взаимодействия? |
Other Titles: | Forms of address, national speech etiquette and generational theory: new norms of interaction in education? / M.A. Sal’kova |
Authors: | Салькова, М. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы VІII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 19–20 марта 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. А. Куркович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 246-252. |
Abstract: | В статье обсуждается изменение форм обращения к собеседнику в отечественной регламентированной коммуникации, исследуются источники изменений и их возможное влияние на диалог между педагогом и обучающимся. Одним из оснований, прогнозирующим смену апеллятивных форматов, в последнем случае рассматривается теория поколений |
Abstract (in another language): | The article discusses changes in the forms of addressing a partner in Russian institutionalized communication; reasons for the changes and their influence on the teacher-student dialogue are subjected for analysis. A possible foundation for changing forms of address in the latter case is the generational theory |
Description: | Раздел 3. Языковая картина мира и взаимодействие культур = Section 3. The world language picture and culture interaction |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/320472 |
ISBN: | 978-985-881-655-1 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
246-252.pdf | 1,23 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.