Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/320460
Title: | Концептуальная карта «Интернет глазами студентов» на примере преподавания дисциплины «Интернет-лингвистика» (межкультурный аспект) |
Other Titles: | Conceptual map "Internet in the eyes of students" on the example of teaching "Internet linguistics" (intercultural aspect) / M. A. Babayan |
Authors: | Бабаян, М. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы VІII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 19–20 марта 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. А. Куркович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 191-197. |
Abstract: | Данная статья фокусируется на использовании концептуальных карт в качестве инструмента, предназначенного для визуализации и систематизации знаний студентов в процессе изучения дисциплины «Интернет-лингвистика»; проводится анализ полученных реакций на слово-стимул Интернет белорусских и иностранных студентов |
Abstract (in another language): | The article deals with the use of concept maps as a tool designed to visualize and systematize students' knowledge in the process of studying the discipline "Internet linguistics"; the analysis of the obtained reactions to the word-stimulus Internet of Belarusian and foreign students is carried out |
Description: | Раздел 3. Языковая картина мира и взаимодействие культур = Section 3. The world language picture and culture interaction |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/320460 |
ISBN: | 978-985-881-655-1 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
191-197.pdf | 1,3 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.