Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/320447
Title: | Формирование вторичной языковой личности в неязыковом ВУЗе |
Other Titles: | Formation of a secondary language personality in a non-linguistic university / O. A. Klimova, Y. A. Tetyukha |
Authors: | Климова, О. А. Тытюха, Ю. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы VІII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 19–20 марта 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. А. Куркович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 133-136. |
Abstract: | Рассматривается модель вторичной языковой личности на основе языковой личности, что способствует параллельному овладению родной культурой и изучению иноязычной культуры, позитивному взаимодействию с представителями различных лингвокультур поликультурного глобализированного мира |
Abstract (in another language): | A model of a secondary linguistic personality based on a linguistic personality is considered, which contributes to the parallel mastery of the native culture and the study of a foreign language culture and positive interaction with representatives of various linguistic cultures of a multicultural globalized world |
Description: | Раздел 2. Традиции и инновации в преподавании языков и культур = Section 2. Traditions and innovations in teaching languages and cultures |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/320447 |
ISBN: | 978-985-881-655-1 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
133-136.pdf | 1,03 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.