Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/320433
Title: | Дискурсивная организация полимодальной эвфемизации и рассогласования в комедийном кино |
Other Titles: | The discursive distribution of multimodal euphemisation and incongruity in cinematic comedies / D. N. Serozeeva |
Authors: | Серозеева, Д. Н. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы VІII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 19–20 марта 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. А. Куркович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 60-64. |
Abstract: | В статье эвфемизация и рассогласование рассматриваются как когнитивно-дискурсивные стратегии конструирования комического кинодискурса. Распределение эвфемизации и рассогласования по трем дискурсивным уровням коррелирует с их семиотической организацией (в речевой, звуковой модальностях и модальности динамического изображения). Выдвигается и проверяется гипотеза о том, что данные стратегии могут применяться как автономно, так и совместно |
Abstract (in another language): | The article examines euphemisation and incongruity as multimodal cognitive phenomena which contribute to discourse construal in cinematic comedies. The alignment of euphemisation and incongruity along three discourse levels shows a correlation with their semiotic arrangement (in speech, sound and dynamic image). We also hypothesise that the strategies may be employed autonomously as well as jointly |
Description: | Раздел 1. Современные направления лингвистических исследований = Section 1. Modern trends in linguistic studies |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/320433 |
ISBN: | 978-985-881-655-1 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.