Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/319582
Title: | Реализация стратегии акцентуации инновационного характера научно-технического достижения в медиадискурсе |
Other Titles: | The strategy of accentuating the innovative nature of scientific and technical advancements in media discourse / E. A. Danilova |
Authors: | Данилова, Е. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | Англистика в третьем тысячелетии: новые подходы и пути развития : тезисы докл. Междунар. науч. конф., Минск, 3‒5 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т, Ин-т языкознания Рос. акад. наук, Моск. гос. лингв. ун-т; редкол.: М. С. Гутовская (гл. ред.), И. В. Зыкова, О. Г. Дубровская. – Минск : РИВШ, 2024. – С. 183-185. |
Abstract: | В статье рассматриваются языковые маркеры репрезентации научно-технических достижений в англоязычном медиадискурсе. В частности, проведен анализ стратегии создания медиаобраза научного достижения, основанной на акцентуации его новизны и значимости для развития науки и технологий |
Abstract (in another language): | The article examines the linguistic markers of the representation of scientific and technical advancements in the English media discourse. In particular, the analysis of the strategy for creating a media image of scientific advancements based on the accentuation of its novelty and importance for the development of science and technology is carried out |
Description: | Раздел «Англистика и лингвистика текста» = Section «English studies and text linguistics» |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/319582 |
ISBN: | 978-985-586-835-5 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Англистика в третьем тысячелетии: новые подходы и пути развития |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
183-185.pdf | 198,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.