Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/319570
Title: Анализ английских эргонимов в образовательном пространстве на примере университетов Великобритании
Other Titles: The analysis of English ergonyms in the educational sector exemplified by the United Kingdom universities / E. A. Shipova
Authors: Шипова, Е. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: Англистика в третьем тысячелетии: новые подходы и пути развития : тезисы докл. Междунар. науч. конф., Минск, 3‒5 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т, Ин-т языкознания Рос. акад. наук, Моск. гос. лингв. ун-т; редкол.: М. С. Гутовская (гл. ред.), И. В. Зыкова, О. Г. Дубровская. – Минск : РИВШ, 2024. – С. 151-152.
Abstract: В докладе приведены результаты исследования образовательных эргонимов на примере высших учебных заведений Великобритании. Указывается важность анализа образовательных эргонимов в контексте межкультурной коммуникации. Описаны определенные тенденции в английских названиях университетов Великобритании
Abstract (in another language): The report presents the results of the research on educational ergonyms as illustrated by the UK institutions of higher education. The significance of analyzing educational ergonyms in terms of intercultural communication is also discussed. The report outlines specific tendencies in the naming of British universities
Description: Раздел «Англистика и переводоведение» = Section «English studies and interpretation and translation»
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/319570
ISBN: 978-985-586-835-5
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Англистика в третьем тысячелетии: новые подходы и пути развития

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
151-152.pdf195,45 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.