Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/319550
Title: | Языковая репрезентация эстетической оценки в травелоге У. Гилпина о путешествии из Лондона в Кембридж |
Other Titles: | From London to Cambridge: lingual representation of aesthetic evaluation in W. Gilpin’s travelogue / P. Zh. Korokina |
Authors: | Корокина, П. Ж. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | Англистика в третьем тысячелетии: новые подходы и пути развития : тезисы докл. Междунар. науч. конф., Минск, 3‒5 окт. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т, Ин-т языкознания Рос. акад. наук, Моск. гос. лингв. ун-т; редкол.: М. С. Гутовская (гл. ред.), И. В. Зыкова, О. Г. Дубровская. – Минск : РИВШ, 2024. – С. 107-108. |
Abstract: | Исследование нацелено на изучение вербальных способов объективации категории оценки в травелогах У. Гилпина. Выявлено, что одной из основных в них является оценка эстетическая. Она сопровождает познание и описание объектов в соотношении с понятием «живописная красота», имеет биполярный характер и является эксплицированной |
Abstract (in another language): | Our research is aimed at studying verbal ways of objectifying the category of evaluation in W. Gilpin’s travelogues. It has been revealed that aesthetic evaluation prevails in the author’s works. It accompanies the process of cognition and description of objects in relation to the concept of «picturesque beauty», has bipolar and explicit characteristics |
Description: | Раздел «Англистика и когнитивные исследования языка» = Section «English studies and cognitive linguistics» |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/319550 |
ISBN: | 978-985-586-835-5 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Англистика в третьем тысячелетии: новые подходы и пути развития |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
107-108.pdf | 228,85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.