Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/310574
Title: | Образовательный брендинг преподавателя как технология диверсификации в условиях цифровой среды |
Other Titles: | Educational teacher branding as a diversification technology in digital environment / V. N. Punchyk |
Authors: | Пунчик, В. Н. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы II Междунар. науч.-практ. конференции, Минск, 16 ноября 2023 г. / БГУ, Каф. педагогики и проблем развития образования ; [редкол.: Г. В. Пальчик (гл. ред.) и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – 446-450. |
Abstract: | Обоснована необходимость диверсификации педагогической субъектности в условиях цифровой среды. Представлена структура педагогической технологии образовательного брендинга с позиции критериев технологичности: концептуальность, эффективность, воспроизводимость, системность, управляемость. Описаны уровни существования данной технологии в педагогическом процессе. Представлены сходства и различия данной технологии от прототипа – брендинга как маркетингового инструмента. Описана логика образовательной технологии, соответствующая инновационному циклу, представлены методические особенности реализации ее этапов и условия ее эффективной имплементации в цифровой среде. Охарактеризованы инварианты и вариативные части технологии, а также представлены результаты апробации и ожидаемые социальные эффекты |
Abstract (in another language): | The need for diversification of pedagogical subjectivity in the digital environment is justified. The structure of the pedagogical technology of educational branding is presented from the perspective of technological criteria: conceptualization, effectiveness, reproducibility, systematicity, and manageability. The levels of existence of this technology in the pedagogical process are described. The similarities and differences of this technology from the prototype – branding as a marketing tool - are presented. The logic of the educational technology corresponding to the innovation cycle is described, the methodological features of implementing its stages, and the conditions for its effective implementation in the digital environment are presented. The invariants and variational parts of the technology are characterized, and the results of the testing and expected social effects are presented |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/310574 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Number, date deposit: | № 011619122023, Деп. в БГУ 19.12.2023 |
Appears in Collections: | 2023. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
446-450.pdf | 537,35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.