Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/310551
Title: | Визуализация учебного материала как средство повышения эффективности образовательного процесса |
Other Titles: | Visualization of educational material as a means of increasing the effectiveness of the educational process / I. I. Laputskaya |
Authors: | Лапуцкая, И. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы II Междунар. науч.-практ. конференции, Минск, 16 ноября 2023 г. / БГУ, Каф. педагогики и проблем развития образования ; [редкол.: Г. В. Пальчик (гл. ред.) и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – 320-326. |
Abstract: | Затронуты вопросы реализации принципа визуализации (наглядного способа представления информации) в системе образования. Обосновывается актуальность разработки на данном этапе новых педагогических технологий, к которым можно отнести и технологию визуализации учебного материала. Рассматривается возможность повышения эффективности учебного процесса путем применения средств визуализации (на примере обучения русскому языку как иностранному). Представлены результаты опроса по данной теме, проведенного среди преподавателей русского языка как иностранного. Выявлены положительные и отрицательные стороны использования средств визуализации в обучении. Названы наиболее популярные средства (приведены аргументы в их пользу), используемые при обучении разным аспектам русского языка на разных этапах урока |
Abstract (in another language): | The issues of implementation of visualization (visual presentation of information) in the education system are touched upon. The relevance of the development at this stage of new pedagogical technologies, which can include and require visualization of educational material, is substantiated. The possibility of increasing the economic efficiency of the process by using visualization tools (similar to teaching English as a foreign language) is being considered. The results of a survey on this topic conducted among teachers of Russian as a foreign language are presented. The positive and negative aspects of using visualization tools in teaching have been identified. The most popular means are named (arguments in their favor are given) used in teaching various aspects of the Russian language at different stages of the lesson |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/310551 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Number, date deposit: | № 011619122023, Деп. в БГУ 19.12.2023 |
Appears in Collections: | 2023. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
320-326.pdf | 563,78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.