Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/310533
Title: Теоретико-методологические основы развития непрерывного инженерного образования в Республике Беларусь
Other Titles: Theoretical and methodological bases of development of continuous engineering education in the Republic of Belarus / Т. N. Kanashevich
Authors: Канашевич, Т. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы II Междунар. науч.-практ. конференции, Минск, 16 ноября 2023 г. / БГУ, Каф. педагогики и проблем развития образования ; [редкол.: Г. В. Пальчик (гл. ред.) и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – 223-228.
Abstract: В статье приведены результаты анализа основных направлений развития образования в мире. Представлены предпосылки и закономерности развития инженерного образования в Республике Беларусь. Определены тенденции, учет которых при построении системы непрерывной подготовки инженера, будет способствовать достижению цели конкурентоспособности национального инженерного образования в мировом пространстве
Abstract (in another language): The article presents the results of analyzing the main directions of education development in the world. The article presents prerequisites and regularities of engineering education development in the Republic of Belarus. The article defines the tendencies, the consideration of which in the construction of the system of continuous training of engineers will contribute to the achievement of the goal of competitiveness of national engineering education in the world
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/310533
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Number, date deposit: № 011619122023, Деп. в БГУ 19.12.2023
Appears in Collections:2023. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
223-228.pdf554,18 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.