Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/309642
Title: | Медиация как способ решения конфликтов в образовательном учреждении |
Other Titles: | Mediation as a way to resolute conflicts in an educational institution / E. V. Sherman |
Authors: | Шерман, Е. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Инновационные социально-психологические технологии: от теории к практике : материалы II Междунар. науч.-практ. фестиваля, Минск, 17 нояб. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. Н. Красовская (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 357-361. |
Abstract: | Статья рассматривает процесс внедрения медиации и восстановительных программ в образовательные организации. Автор указывает на важность медиативного процесса и его правовой регламентации для защиты прав и интересов обучающихся и учителей. Упор делается на роль школьной медиации в решении конфликтов и восстановлении межличностных отношений. Описывается перспективность и актуальность внедрения модели школьных служб примирения в российской реальности |
Abstract (in another language): | The article examines the process of introducing mediation and recovery programs into educational organizations. The author points out the importance of the mediation process and its legal regulation for protecting the rights and interests of students and teachers. Emphasis is placed on the role of school mediation in resolving conflicts and restoring interpersonal relationships. The prospects and relevance of introducing a model of school reconciliation services in Russian reality are described |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/309642 |
ISBN: | 978-985-881-609-4 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Инновационные социально-психологические технологии: от теории к практике |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
357-361.pdf | 268,69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.