Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/309641
Title: | Вопросы адаптации к студенческой жизни |
Other Titles: | Questions of adaptation to student life / V. P. Sheinov, A. G. Gutko |
Authors: | Шейнов, В. П. Гутько, А. Г. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Инновационные социально-психологические технологии: от теории к практике : материалы II Междунар. науч.-практ. фестиваля, Минск, 17 нояб. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. Н. Красовская (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 350-356. |
Abstract: | Поступление в университет круто меняет его жизнь недавнего школьника, но может создавать для него определенные проблемы. Изучение мнений студентов о проблемах, с которыми им довелось встретиться в процессе адаптации к студенческой жизни, выявило следующее: проблемы общежития и конфликты - внутриличностные, конфликты в студенческой группе, с преподавателями, с родителями и манипуляции в отношениях. Даны рекомендации, позволяющие минимизировать негативные составляющие адаптации |
Abstract (in another language): | Entering university dramatically changes the life of a recent student, but can create certain problems for him. A study of students' opinions about the problems they encountered in the process of adapting to student life revealed the following: dormitory problems and conflicts - intrapersonal, conflicts in the student group, with teachers, with parents and manipulation in relationships. Recommendations are given to minimize the negative components of adaptation |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/309641 |
ISBN: | 978-985-881-609-4 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Инновационные социально-психологические технологии: от теории к практике |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
350-356.pdf | 268,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.