Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/309410
Title: | The role of digital technologies in the development of education in China |
Other Titles: | Роль цифровых технологий в развитии образования в Китае / Ди Юань, О. Ю. Жуковская |
Authors: | Di Yuan Zhukovskaya, O. Y. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Цифровая трансформация – шаг в будущее : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф. молодых ученых, Минск, 13 окт. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: И. А. Карачун (гл. ред.), А. А. Королёва, Б. Н. Паньшин. – Минск : БГУ, 2023. – С. 807-809. |
Abstract: | The article considers the role of digital technologies in the development of education in China. The statistical data confirming the scale of online educational platforms application among Chinese users are presented. The main advantages of digital technologies in education for both teachers and students are emphasized. Some important initiatives in the context of using digital technologies for educational activities in China are outlined |
Abstract (in another language): | В статье рассмотрена роль цифровых технологий в развитии образования в Китае. Приведены статистические данные, подтверждающие масштаб применения онлайн образовательных платформ среди китайских пользователей. Охарактеризованы основные преимущества цифровых технологий в образовании как для учителей, так и для учеников. Обозначены некоторые важные инициативы в контексте использования цифровых технологий для образовательной деятельности в Китае |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/309410 |
ISBN: | 978-985-881-547-9 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Цифровая трансформация – шаг в будущее |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
807-809.pdf | 385,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.