Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/308723
Title: | ГИС-технологии как инновационное средство визуализации пространственных данных в географическом образовании |
Other Titles: | GIS technologies as an innovative means of visualizing spatial data in geographical education / E. S. Romanova, R. A. Ulengov |
Authors: | Романова, E. С. Уленгов, Р. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Геодезия. Картография ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Информатика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | ГИС-технологии в науках о Земле : материалы респ. науч.-практ. семинара студентов и молодых ученых, Минск, 15 нояб. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: А. Н. Червань (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 97-102. |
Abstract: | В данной статье рассматривается использование методических разработок создания 3D модели местности и построения профиля местности на основе топографической карты в школьном географическом образовании. Выделяются преимущества применения картографического 3D моделирования в качестве средства обучения. Также дается краткий обзор картографической программы, применяемая для визуализации пространственных данных |
Abstract (in another language): | This article discusses the use of methodological developments for creating a 3D terrain model and constructing a terrain profile based on a topographic map in school geographical education. The advantages of using cartographic 3D modeling as a learning medium are high-lighted. A brief overview of the cartographic program used for visualization of spatial data is also given |
Description: | Раздел I. ГИС в научных и прикладных исследованиях |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/308723 |
ISBN: | 978-985-811-567-7 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. ГИС-технологии в науках о Земле |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
97-102.pdf | 671,76 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.